بهمن ۰۱، ۱۳۸۹

بی بال پریدن

مهمترين و البته تكراري ترين خبر هفته گذشته سقوط  یک هواپيما ی پرواز داخلی بود .  سقوط هواپیمای مسير تهران – اروميه و مرگ نزديك به هشتاد نفر از هموطنانمان .
جدا از نوع تنظيم خبر و تاخير دراعلام آن توسط رسانه ناملی ! 
نوع اعلام خبر در سايت وزارت راه كه آن را به مشيت الهي مربوط دانسته ، اعلام  خوشحالي مسئولين از اينكه همه سرنشينان كشته نشده اند و اظهار خوشبختی از اینکه علت نقص فنی نبوده است.
ومصاحبه وزیر راه  که تقصير را به گردن مردم  انداخت و گفت مردم با اصرارشان هواپيما را مجبور به پريدن كرده اند!
 اما آنچه مجبورم كرد كه اين پست را بنویسم ،این پوسترتبليغاتي شركت هواپيمايي هما  است ( که امیدوارم فتوشاپ باشد) . این پست را تقديم  می كنم به طراح  این شعار که همه آنچه را كه در سيستم حمل و نقل هوايي ايران مي گذرد ،  در يك جمله خلاصه کرده است. ( واقعا با بال بسته پریدن هنر است؟!) استفاده از لفاظی شاعرانه در شعار تبلیغاتی یک سازمان حمل و نقل هوایی که می بایست با اعلام توانایی فنی کادر پرواز و سلامت ناوگان خود اطمینان و اعتماد را در دل مسافرانش تقویت کند، نشان از قرار داشتن همه چیز بر سر جایش است ، در این دیار گل و بلبل.

و در آخر اینکه : اگر نگران روز باز خواست نيستيد اگر وجدانتان كاري به كارتان ندارد ، حداقل از بازماندگان اين حوادث شرم كنيد . اگر به اين پست و مقام محتاجيد و نمي توانيد استعفا دهيد، حداقل چند روزي زبان در كام بگيريد ، در انظار عمومي ظاهر نشويد و نمک پاش دل ریش ِبازماندگان قربانيان  این حادثه  نباشید!
والسلام.

۴ نظر:

مهدي گفت...

راستي به يك نكته اشاره نكردي،اونهم اينكه وزير مربوطه اعلام كرد كه خوشبختانه تمامي مسافرين اين پرواز بيمه بودند،يكي نيست بگه......

ناشناس گفت...

حراج جان انسان!

نیکادل گفت...

زجر آوره
مخصوصاً وقتی چهره و آگهی ترحیم دو نفر از خدمه پرواز رو کنار کارتکس محل کار دیدم .
وقتی از نزدیک می بینی می فهمی که شنیدن کی بود مانند دیدن .
حیف از نام انسان که به این نامردمان گفته بشه.

شیرین گفت...

خیلی جالبه که عباراتی مثل خوشبختانه در طول سال به ندرت از دهان آقایان شنیده می شه ولی وقتی پای جون آدما درمیونه نیمه ی پر لیوانو می بینن!