دی ۰۸، ۱۳۸۹

آسمان و ریسمون

تصور كنيد غربي ها و بخصوص اروپايي ها هم مي خواستند مثل ما هر اتفاق خوب يا بدي را به امر قدسي و آسماني نسبت بدهند. آن وقت چه مي شد:
بعنوان مثال :
-  نخست وزير انگليس در يك سخنراني در سفرهاي استاني (ايالتي) مي گفت: ببينيد ما چقدر با ايمان و خوب هستيم و خدا ما را دوست دارد كه هر ژانويه برايمان از آسمان برف مي باراند! آن هم دقيقا شب ژانويه.

-  رييس جمهور آمريكا در جمع حزب آباد گران دموكرات مي گفت : دقت كرده ايد چقدر آب و هواي كشور ما خوب است؟ باران فراوان ، جنگل و كوههاي سر سبز و رودخانه و درياچه هاي پر آب داريم.؟ اقيانوسمون را حال مي كنيد؟ همه اين ها نتيجه ايمان ما و عبادات ما در كليسا ها ست. حالا بگيد كي خسته است؟ و مردم يكصدا فرياد مي زدند : دشمن ( يا همون enemy)

- نخست وزير ايتاليا در همايش مبلغان مذهبي مي گفت : اين همه محصولات كشاورزي خوب و با كيفيت ، اين همه دام و طيور پروار و پر شير همه و همه از نتايج قرار داشتن ما در صدربندگان مقرب خداست.

- رييس جمهور فرانسه در يك همايش علمي مي گفت : آمار كمترين بلاياي طبيعي از جمله زلزله و سيل در كشور ماست اما كشورهاي فاسد شرق را بلايا ي طبيعي فرا گرفته از بس كه بي دين و بي حيا هستند .

و نخست وزیر ژاپن (این یکی دیگه شرقی و آسیایی است) در جلسه ستاد خود جوش و مردمی حزبش می گفت: تا حالا با خودتون فکر کردید چرا با یه زلزله 7 ریشتری در کشورهای دیگه صدها نفر کشته و مجروح می شند، اما مردم ما با یه زلزله 8 ریشتری هم حتی یه کشته  نمیدند؟ زیاد فکر نکنید خودم میگم . برای اینکه مردم ما از فرط ايمان و اعتقاد كه دارند بر در و دیوار خانه هایشان عکس من و اعضای کابینه من را چسبانده اند و این باعث شده هیچ دیواری خراب نشه.

۲ نظر:

جواد گفت...

فکر کنم دیگه وقتشه وبلاگت فیلتر شه

مینا گفت...

اره کم کم داره خطری میشه :))))